Program
Claudio Monteverdibio:
La favola d’Orfeo
A Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara, valamint a Budapesti Fesztiválzenekar korhű hangszeres előadása
A Fischer Iván Operatársulat, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Müpa, a Vicenzai Operafesztivál és a genfi Grand Théâtre közös produkciója
Közreműködők
Közreműködik
- Baráth Emőke (Eurüdiké, a Zene)
- Valerio Contaldo (Orpheusz)
- Michal Czerniawski (Pásztor, a Reménység)
- Cyril Auvity (Pásztor, Lélek)
- Francisco Fernández-Rueda (Pásztor, Lélek)
- Peter Harvey (Pásztor, Pluto)
- Núria Rial (Nimfa, Proserpina, Bacchánsnő)
- Antonio Abete (Kharón, Lélek)
- Luciana Mancini (Hírnök, Bacchánsnő)
Rendező
- Fischer Iván (karmester)
Vezényel
- Fischer Iván (karmester)
Jelmez
Koreográfia
Rendezőasszisztens
Karigazgató
- Dinyés Soma (billentyűs hangszerek)
Világítástervező
Díszlettervező
Mozgókép tervező
Technikai vezető
Ügyelő
Magyar szöveg
További információ
Az esemény körülbelül 2,5 óra hosszúságú.
Programfüzet megtekintéseAz eseményről
Fischer Iván operatársulatával évente egy új produkciót mutat be. Ebben a szezonban ez Monteverdi első operája, az Orfeo.
A darab címe azért La favola d’Orfeo (Orpheusz meséje), mert ez volt az eredeti cím, ahogy a remekművet 1607-ben megismerhette a mantovai ősbemutató közönsége. A befejezés is más volt, mint a ma közismert finálé. Az eredeti szövegkönyvben az opera nem Apollón jóságos érkezésével és Orpheusz égbe emelésével végződik, hanem egy vad bacchanáliával és a főhős meggyilkolásával. Most ezt az eredeti koncepciót mutatjuk be, amelyben a hiányzó zenei részt Fischer Iván rekonstruálta.
A tavalyi Falstaff-előadás sikeres alkotói állítják színpadra ezt a produkciót is, amelyet Budapest után Vicenzában és Genfben is láthat a közönség. A szólisták a világ minden tájáról érkeznek, a főszerepeket a magyar Baráth Emőke és az olasz Valerio Contaldo énekli. A táncosok a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértőjével, Sigrid T’Hooft koreográfussal dolgoznak együtt, aki évek óta segíti a zenekar régizenei produkcióit.
Fischer Iván Facebook-oldalán többrészes blogban írta le az Orfeóval kapcsolatos gondolatait. Elsősorban a titokzatos és mágikus hatású mitológiai dalnok kérdése izgatja, az, hogy milyen szerepet játszott ez a kultikus figura a reneszánsz és a barokk kor közötti átmeneti években. Leírja, hogyan ütközik a plátói szerelem a földi örömök megszállott híveivel, és miért választotta inkább a darab első, reneszánsz változatát erre az előadásra.
Az Európai Hidak fesztivál a Budapesti Fesztiválzenekar és a Müpa közös rendezvénye.