hun/ eng
keresés
kosaram
Rachel Podger

Rachel Podger

hegedű

„Rachel Podgert, a barokk hegedű felülmúlhatatlan brit dicsőségét” (The Times) a barokk és a klasszikus hegedűjáték vezető előadóművészeként tartják számon. 2015 októberében az első női nyertese volt a londoni Királyi Zeneakadémia/Kohn Foundation rangos Bach-díjának. 2018-ban a Gramophone az Év Művészének választotta, és ő volt a 2020-as REMA Régizene Napjának nagykövete. A program-összeállítás terén igen kreatív Rachel a Breconi Barokk Fesztivál alapítója és művészeti vezetője, valamint együttese, a Brecon Baroque művészeti vezetője. Emellett a Continuo Foundation védnöke, valamint a Learned Society of Wales nagykövete.

A rangos Wigmore Hallban való rezidensi működése után Rachel tovább szélesíti látókörét, és világszerte folytat művészi kooperációt zenekarokkal és együttesekkel, így legutóbb a BBC Filharmonikusokkal, illetve a Royal Northern Sinfonia-val, valamint a Philharmonia Baroque-kal. A közeljövőben együtt dolgozik többek között a Tafelmusikkal, a Salamanca Baroque-kal, a Luthers Bach Ensemble-lal, a Handel and Haydn Society együttesével, a Montana Baroque-kal, a Tesserae Baroque-kal, valamint a Kongresszusi Könyvtárral, és vár rá egy rezidensi szerződés a 2023-24-es évadra. Ezek mellett művészeti vezetőként és szólistaként olyan partnerekkel dolgozott, mint a VOCES8, Robert Hollingworth és az I Fagiolini, Robert Levin, Jordi Savall, Christopher Glynn, Kristian Bezuidenhout, Masaaki Suzuki, az Armonico Consort, A Felvilágosodás Korának Zenekara, az Academy of Ancient Music együttes, a San Franciscó-i Régizenei Társaság, a Holland Barokk Társaság és az Oregoni Bach Fesztivál.

A Channel Classics kiadónál hamarosan megjelenő felvételei között szerepel a Tutta Sola című album, amely J. S. Bach, Johann Paul von Westhoff, Johan Helmich Roman, Geminiani és Vilsmayr szólóműveit tartalmazza, egy C. P. E. Bach-album Kristian Bezuidenhouttal, valamint a Brecon Baroque-kal rögzített Goldberg Variations Re-imagined című lemez, amely a mű új, Chad Kelly által készített feldolgozása. Egy nemrég, Christopher Glynnel közösen rögzített felvételen hallható három, korábban befejezetlen és a londoni Királyi Zeneakadémia professzora, Timothy Jones által befejezett Mozart-szonáta világpremierje, valamint Beethoven 1., 5. és 10. hegedű-zongora szonátája: „Az összeállítás legszembetűnőbb jellemzője az egyedisége, valamint a zene valódi értékének feltárására irányuló határozott törekvése.” (Gramophone) Korábbi felvételei között szerepel Vivalditól A négy évszak a Brecon Baroque együttessel, valamint Bach Csellószvitjeinek hegedűátiratai. A BBC Music Magazine szerint az öt csillagot érdemlő album „egy varázslatos összeállítás, vitathatatlanul Podger eddigi legjobb felvételeiből (...) a művésznő életteli játékát hallva azt hinné az ember, hogy a szvitek eredetileg hegedűre íródtak”. Rachel számos díjat nyert, köztük két, barokk hangszeres kategóriában odaítélt Gramophone-díjat a La Stravaganza (2003) és Biber Rózsafüzér-szonátáinak (2016) felvételéért, a Diapason magazin az év legkiemelkedőbb barokk együttesének járó Arany Hangvilla díját Vivaldi La Cetrájának felvételéért (2012), és két BBC Music Magazine-díjat; egyet hangszeres kategóriában a Guardian Angelért (2014), egyet pedig versenymű-kategóriában Vivaldi teljes L’Estro Armonico sorozatának előadásáért (2016).

Rachel fellépett a VOCES8 Alapítvány LIVE From London fesztiválján az A Guardian Angel új, adventi változatában – „érzékenyen kísér, ha arra van szükség, és virtuóz, villámgyors ujjú szólista” (Wall Street Journal) –, illetve az I Fagiolinival az Angyalok és démonok című karácsonyi műsorban. Bach-szólódarabokat játszott a Gramophone magazin győzteseinek digitális gáláján, fellépett a Bitesize Promson, a BOZAR at Home-on, a Living Room Live-on, a Baroque at the Edge-en, és közreműködött a Musicians For Musicians Many Voices on a Theme of Isolation című lemezének elkészítésében. Vezette a BBC Radio 3 Inside Music című műsorát, és ő volt a művészeti vezetője a The Goldberg Variations Reimagined-produkciónak.

Elhivatott pedagógusként a londoni Királyi Zeneakadémia 2008-ban alapított, Micaela Combertiről elnevezett barokk hegedű tanszékének, valamint a Walesi Királyi Zene- és Színházművészeti Egyetemen a Jane Hodge Alapítványi Nemzetközi Barokk Hegedű Tanszék vezetője. Kapcsolatban áll a New York-i Juilliard Schoollal, ahová rendszeresen ellátogat.