hun/ eng
keresés
kosaram
Anna Prohaska

Anna Prohaska

szoprán

Anna Prohaska mindössze húszéves volt, amikor bemutatkozott a mai napig zenei otthonának számító Berlini Állami Operaház színpadán. A társulatnak azóta is tagja maradt nemzetközi karrierje mellett, melynek során olyan karmesterekkel lép fel, mint Daniel Barenboim, Philippe Jordan és Simon Rattle. Rendkívüli sokoldalúságáról széles körű, Monteverditől a kortárs világpremierekig terjedő repertoárja tanúskodik. Debütálása után nem sokkal már olyan színpadokon fordult meg, mint a milánói Scala, a Bolsoj Színház, az amszterdami Holland Nemzeti Opera, a londoni Királyi Operaház vagy a Párizsi Opera.

Anna 2008 óta visszatérő vendége a Salzburgi Ünnepi Játékoknak, ahol először mutatkozott be Zerlina és Despina szerepében, valamint Luigi Nono Al gran sole carico d'amore című művében Deolaként, majd 2016-ban Susannát énekelte a Figaro házasságában, 2017-ben pedig Cordeliát Reimann Lear című operájában. Játszotta Blondét és Adélt, és szerepelt Rameau A gáláns Indiák című művében, Jörg Widmann pedig neki ajánlotta Inanna szerepét Babylon című operájában, amelyet 2012-ben Kent Nagano vezényelt.

Keresett vendége a világ legrangosabb koncerthelyszíneinek, és olyan együttesekkel lépett fel, mint a Clevelandi Zenekar, a Los Angeles-i Filharmonikus Zenekar és a Bostoni Szimfonikusok, a tokiói NHK Szimfonikus Zenekar, a Londoni Szimfonikus Zenekar, a Bécsi és a Berlini Filharmonikusok, valamint a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara, többek között Claudio Abbado, Franz Welser-Möst, Herbert Blomstedt, Pierre Boulez, Daniel Harding, Yannick Nézet-Séguin, Gustavo Dudamel és Mariss Jansons vezényletével.

Anna Prohaska a historikus előadásmód elkötelezett híveként számos alkalommal énekelt Nicolaus Harnoncourt-ral és kamarazenekarával, a Concentus Musicus-szal, az Academy of Ancient Music együttessel, a Freiburgi Barokk Zenekarral és a berlini Akademie für Alte Musikkal.

A 2017–18-as évadban visszatér a Theater an der Wienbe, ahol Händel Saul című oratóriumának Claus Guth által rendezett új bemutatójában szerepel, valamint a londoni Királyi Operaházba, ahol először énekli Annuskát Verdi Falstaffjában. A zenei otthonának számító, nemrégiben újranyitott Berlini Állami Operaházban először lép színpadra Monteverdi Poppea megkoronázása című operája címszerepében, valamint fellép Debussy oratóriumaiban Berlinben és a bécsi Musikvereinben a berlini Staatskapellével, Daniel Barenboim vezényletével. Az új Pierre Boulez Terem nyitókoncertjein való közreműködését követően régi álma valósul meg, amikor Zubin Mehta dirigálásával és Daniel Barenboim zongorajátékával elénekli Schönberg Pierrot Lunaire című művét.

Anna Prohaska gyakori vendége az olyan énekművészeti központoknak, mint a schwarzenbergi Schubertiade és a Wigmore Hall, valamint Bécsbe és Berlinbe is rendszeresen kap meghívásokat. 2018-ban, az első világháború befejezésének százéves évfordulója alkalmából a „Behind the Lines” című műsorával indul turnéra, és fellép többek között az amszterdami Concertgebouw és a hamburgi Elbai Filharmónia hangversenytermében.

Anna Prohaskának a Deutsche Grammophon kizárólagos művészeként számos, különböző díjakkal, például ECHO Klassikkal elismert szóló- és operafelvétele jelent meg a kiadónál. Legutóbbi, az Il Giardino Armonico együttessel és Giovanni Antoninivel felvett albuma, a Serpent & Fire: Arias for Dido and Cleopatra (Alpha Classics, 2016) a megjelenése után azonnal a német klasszikus zenei sikerlisták élére került.