Csatlós Hanna, a HVG újságírója 2019-ben tartott velünk egy hamburgi turnéfellépésre. Arra volt kíváncsi, miből fakad a BFZ különleges vonzereje - a zenészek számára.
Hanna több muzsikusunkkal is elbeszélgetett, ők pedig olyan érzékletesen jelenítették meg a BFZ-t belülről, hogy minden megszólalást kedvünk lenne idézni.
Fejérvári Zsolt bőgősünk például felsorolja, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy kiemelkedő karmesternek: „Legyen szuper zenetörténész, beszéljen négy-öt nyelvet, legyen nagyon művelt, mert a darab nem csak úgy lóg a levegőben, annak van egy kulturális szövete. Aztán legyen a karmesternek jó füle, nagyon jó dramaturgiai érzéke, legyen jó humora, legyen zseniális pszichológus, tudja, hogy egy közösség hogy működik. Legyen jó vezető, zseniális HR-es, jó PR-os, legyen iszonyatosan jó pénzügyi érzéke és olyan meggyőző képessége legyen, mint egy piramisjáték szervezőjének. Játsszon legalább 2-3 hangszeren, de billentyűsön mindenképp, olvassa tökéletesen a partitúrát, legyen félelmetesen okos, legyen fantasztikus memóriája. Legyen jó keze, lehessen érteni, amit int, legyen jó időérzéke, és az ízlés is hihetetlenül fontos.”
Hát mindössze ennyiről lenne szó.