Póti Tamás trombitaművész 2003 óta tagja a Budapesti Fesztiválzenekarnak. Öt kérdésünkre még 2016-ban válaszolt.
A zenetörténet mely alakjával beszélgetne egy üveg bor mellett?
Bachhal beszélgetnék, mert szeretném megérteni, miből merítette azt az óriási életenergiát, ami zenei értelemben (is) annyira termékennyé tette, és amivel a művein keresztül megfoghatóvá válik a transzcendencia. Bachot hallgatva minden földi baj elenyészik, gyógyító és feltöltő ereje van a zenéjének.
A sajátján kívül melyik hangszert tanulná meg szívesen?
Zongorázni tanulnék meg rendesen, mert az lehetőséget ad bármely zeneműbe belehelyezkedni, átiratban bármely zenekari mű eljátszható. Bár én szeretem a zenekari játék semmivel össze nem hasonlítható élményét.
Melyik zeneszerző bőrébe bújna, és miért?
Stravinsky bőrébe bújva a kor párizsi művészköreiben élvezném az életet. Máig nagyhatású, neves alkotói (F. Scott Fitzgerald, Buñuel, Salvador Dalí, Pablo Picasso, Gyagilev vagy Cole Porter) lennének a barátaim és ebben az inspiratív közegben a 20. század egyik legnagyobb hatású zeneszerzőjeként válnék halhatatlanná.
Mi volt a legnagyobb csalódása?
Nem igazán volt csalódás az életemben. Nagyon hamar rátaláltam a trombitára és a versenyek sikereivel kövezett úton haladva mindvégig egyértelmű volt, hogy ez lesz a hivatásom. Nagyon hálás vagyok ezért a sorsnak, és a mai napig mindent megteszek azért, hogy mindig felkészülten, alázattal és ugyanakkora örömet megélve zenéljek.
Folytassa! Életfilozófiája szerint...
Életfilozófiám a horatiusi életelv, a Carpe diem (Minden napnak leszakaszd virágát!), elsősorban annak eredeti értelmében, a szellemi szférára koncentrálva, de persze a fizikai értelemben vett hedonizmus sem áll távol tőlem.
Tamás pályáját itt ismerhetik meg.
2017-ben rövid videós portré is készült róla, érdemes megnézni: